BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Monday, November 14, 2011

BACK ON TRACK!

Assalamualaikum dan salam 1Malaysia! (sila ikut tonasi pak najib kiter!)


Setelah memendam perasaan malas yg melampaui batas kemanusiaan, xkuasa, xingin, xsempat dan segala bagai x lg now i'm backkkkkkkkk on track.. as blogger katanya! Ni gara2 perasaan jeles yg melampaui batas kemanusiaan *sekali lagi* tengok blog org laen, mana blog masak2, mana blog makan2, mana blog makan2 angen, mana blog dalam iman, mana blog gosip-mosip... jeles Mak nyah oiii! Dah setahun lbh aku xmemeras otak kat sini ek... ermmm nampak2 mcm ada yg masih sudi menjenguk kat wall tu trima kasih ler bebanyak ya! Ok, dalam setahun lbh xbrblog ni xde pun cter2 yg best utk dkongsi *namapn dh xupdate blogkn!*.

Cuma sajer nk berkongsi ngan korang satu peristiwa paling sedih yg brlaku dlm idup aku utk tahun 2011 ini... kehilangan orang yang paling aku sayang... MAK, yg tlh kembali ke Rahmatullah pada 15 Ramadan 1432H @ 15 Ogos 2011 yang lalu selepas dserang stroke kali ke-2. Suatu waktu dulu pernah brtnya pd diri sendiri bgaimana rasanya klu kehilangan org yg paling kita sayang dan perasaan itu wujud sudah dlm jiwa ini, satu perasaan yg sukar nak digambarkn dgn kata2 selagi kiter tak mengalaminya.

Walaupun merasa sgt2 hampa kerana tak berpeluang mengadap saat pemergian mak, Alhamdulillah sekurang2nya aku telah diberi kesempatan oleh Allah SWT untuk menjaga mak semasa hayatnya. Tanpa pergerakan, tanpa suara, hanya air mata yg bergenang disudut mata mak setiap kali aku menatap wajahnya, wajah org yg tlh berkorban nyawa melahirkan aku ke dunia ini, wajah org yg sanggup berkorban jiwa raga demi suami & kejayaan anak2, wajah org yg berkorban apa sajer utk kebahagiaanku dlm berumahtangga... Mungkin dia nk berkata sesuatu yg aku xkn tau... penderitaan, kesakitan, kesedihan, yg tak dpt dilahirkn dr suaranya, betapa nikmat Allah SWT telah ditarik sedikit demi sedikit drp mak dan menatap hilangnya kenikmatan itu merupakan sesuatu yg perit utk aku hadapi... hilang sudah tempat bermanja, hilang sudah tempat mengadu, hilang sudah senyum dan tawa mak, hilang sudah tangis dan bebelan mak, hilang sudah pelukan dan ciuman aku utk mak, hilang sudah wajah dmamah usia itu...yg tinggal kini hanya kenangan terindah bersama mak dan doa aku sbg seorang anak agar sampai kpd mak di alam yg kekal dan abadi... Semoga SYURGA tempatMu MAK! Al-Fatihah...




0 comments: