BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Tuesday, August 10, 2010

RAMADAN DATANG LAGI

Salam n helo there,

Agak sok dah puasa??? Rasanya mcm baru noo puasa... ganti :D .. dah puasa balik ek! Bila puasa ni takde apa yg lbh hangat utk difikirkn mak2 selain 'SOK NAK SAHUR APA EK?' ... 'NAK SAHUR APA EK SOK?' ... 'APA NAK SAHUR SOK EK' ... 'EK.. SOK NAK SAHUR APA?' :-) ... camtu gak aku.. ni tengah pening giler, maka aku tu mmg jenis besahur makan beskut cicah nes jer... kena plak sahur bedua jer ngan Adah, bila aku tnya nk sahur apa sok dia kata nk makan roti/beskut cicah milo .. aku ckp kat dia xbleh nnti Adah xkuat nk puasa, dia jwb balik abis tu nape ummi kuat? Aku diam... last aku tnya nk makan bubur nasi ke nk makan nasi... xyah tnya aku dh jwb sendiri dlm ati... bubur nasi .. sama plak jwpn yg kuar dr mulut dia! sonang bai tu!
Aku seronok sgt nk sambut puasa kali ni... selain drp sms pelbagai ghupe yg xputus2 dtrima dr ptg td smpi laa ni, melihat kemah2 putih, merah, biru yg mula tesergam dan melambai2 spnjng perjlnan balik ke umah, melihat kwsn ANGSANA yg mula jammed sbg pusat tumpuan org ramai sempena hari raya, melihat oven n set bilik tdo baru chewah ;D.. tiada yg lbh menyeronokkn selain che abe dpt beraya kat M'sia.. seminggu sambut puasa n seminggu lbh raya plak tu! Balas dendam wakkkk, thn lepas xdpt beraya besama :D ... ermm xsabo! org dok kira bape hari dpt wat solat tarawih, aku dok membilang hari nk jumpe somi huhu... solat tarawih??? alamakkk aku dh lama tak buat kat masjid/surau .. kat umah ikut mood ... iskh baru perasan nape teruk nooo aku ni ... xpe thn ni aku nk tanam azam skrng2nya dpt menjenguk surau yg leh tahan dekat tu utk dptkn fadilat tarawih .. harap2 berjaya kali ni InsyaAllah ....
So sempena berlabuhnya tirai Syaaban dan terbukanya tirai Ramadan, aku mengambil kesempatan utk memohon keampunan atas segala kesalahan dan keikhlafan pada kalian semua... semoga Ramadan kali ini diberikan hidayah dan Rahmat dari Allah S.W.T. buat kalian untuk menambah pahala yg berlipat kali ganda dan mengawal diri drp segala kemaksiatan serta kemungkaran ... SELAMAT DATANG RAMADAN... SALAM RAMADAN UTK KALIAN!

0 comments: